onsdag 3 februari 2016

Glad alla hjärtans dag

Hej, 
Idag bloggar jag för första gången för Instila som inspiratör. Känns oerhört roligt att ha blivit utvald till detta och jag får tusen idéer av materialet från Instila. Mig och alla andra inspiratörer kan du följa här hos Instila: 

Temat idag är såklart alla hjärtans dag. Tankarna och idéerna far runt, men jag är hemskt sugen på att använda mina nya söta katt-dies och minns ett vykort från Paris som jag inspireras av.



Amy design är en för mig ganska ny tillverkare som jag genast blivit förtjust i. De känns rejäla och skär ut bra, vilket gör dem lätta att jobba med. Dessutom ligger de i en bra prisklass och kommer med många roliga motiv. Idag använder jag katten från Animal Medley Cats and Dogs dies. Vissa dies är omöjliga att använda spegelvända men den här blir lika snygg åt bägge hållen så jag låter kattsvansarna gå mot varandra. 


Precious Marieke är ett annat bra nytt märke och så fort jag fick syn på denna sirliga oval, Wondrous oval, fick jag ett enormt ha-begär. Och väl utstansad blev den direkt en favorit. Den är bara SÅ snygg! Ni kommer se den igen kan jag väl säga. :-D När du skär ut den får du ovalen i mitten "på köpet", därför skar jag ut en till oval i det ljusblå skimriga pappret för att få den inre ovalen som bakgrund. 

Jag är så nöjd med pappersvalet som med sitt glitter förstärker känslan av stjärnklar vinternatt. Jag är väldigt förtjust i att använda textildetaljer på mina kort. Det mjukar upp, skapar en annan struktur och 3D-känsla. Därför blev jag urförtjust i de vita små stjärnorna. De söta små hjärtana har jag tagit från peel-off-arket.
Jag har en förkärlek för att rama in mina kort med hörn och här passar murgrönehörnen från Marianne Designen perfekt. Det kändes lite knäppt att göra blad i blått, första instinkten  sa nämligen svart men det här blev ju bättre. Frostade dem med lite glitter. 

Okej, nu hade jag fått upp ångan på kort till alla hjärtans dag. Såg löven bland peel-off materialet och fick en idé till ett humoristiskt kort. Här är materialet jag använde.

Och så här blev kortet. 😉 

Det var länge sedan jag jobbade med peel-off-stickers så jag ville utmana mig själv att ta pysslet med dem till nästa nivå samtidigt som jag ville testa min nya ursnygga embossingfolder m rosor.

Jag stansade ut ett hjärta som schablon och använde som form för att placera hjärtana. Sedan använde jag Distressmarkers och duttade på i rosa. 
Jag embossade vit cardstock 12*12 cm. Skar hål med en hjärtform i mitten av det för att låta det rosa hjärtat synas. Jag har använt en hjärt-die från Nellie Snellen och satt som ram. Instila har en av samma märke som är väldigt lik min som går bra att använda till det.

Ibland känner jag att jag sitter på såna högar med mönstrat papper att jag ibland glömmer bort tjusningen och effekten med att embossa enfärgat papper. Nästa bloggtillfälle för Instila kommer jag frossa i att embossa och visa lite olika tekniker. Vi synd då! Pyssla lugnt!

// Pyzzlot Karin





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar