måndag 15 februari 2016

Färgläggningstekniker i födelsedagstäta februari

Det har alltid varit fullt med nära och käras födelsedagar i februari. Så det gäller att snabbt återhämta sig från julkortskoman och hoppa upp på hästen igen. Idag visar jag upp tre olika födelsedagskort och alla tre har jag använt olika färgläggningstekniker till. 

Först ut ett kort till en trettioåring där jag använde favoritstämpel från Wee stamps. Sylvia Zets motiv är ofta söta och lite drömska som ur barndomens sagor. Älskar det! Motivet är målat med ProMarkers. 



Det var härligt att kombinera alla de rosa papprena och detaljerna mot det turkosa bakgrundspappret. Hjärtbården är från Memorybox. Hörnen från Cheery Lynn. Hurra är Rox Stamps die, bannerollen en Spellbinders. 


Kort nummer två är en helt annan stil. När jag såg stämpeln i ett andrahandsforum på Facebook visste jag direkt att jag hittat motivet till denna killes födelsedag. Till någon som behöver varva ned och njuter av fiske. Här är motivet målat med Distressmarkers. 


Det var så mycket detaljer i motivet i sig att det inte behövde så mycket runt ikring. Molndiesen är ju härlig att jobba med. Den såg ni även i mitt förra inlägg. Den är från Leanne Creatif. Måsen är Marianne design. 


Vissa människor bara ÄR vissa färger. Så är det med det tredje kortet. Det är egentligen helt otänkbart med ett kort i någon annan färg än grönt till den här tjejen. Här har jag målat den gamla Magnoliastämpeln med akvarellpennor som jag sedan använt en blender på.

Det är härligt att lägga lager på lager på olika mönstrade papper som ibland sticker fram bara lite. Tänkte även på att plocka upp lite rosa från rosen och brevet i mönsterpappret längst ner. Ovalen är från Precious Marieke, hörnen från Joy Crafts, liksom fjärilarna. Spetsen var egentligen dubbelt så bred men jag klippte hälften till bård och använde andra hälften till rosett. Grattisstämpeln har jag köpt i ett andrahandsforum på Facebook. Det är en favorit!


Det var allt för idag! Hoppas du blivit inspirerad till ditt egna skapande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar