tisdag 16 februari 2016

Klok person har bara-för-att-kort till hands

Jag har en god vän som förutom att beställa en del personliga födelsedagskort till sina nära och kära också beställer ett hoper som hon kallar det "random". Där har jag stor frihet men de ska INTE vara födelsedagskort utan mera "bara-för-att" kort som hon kan ha till hands när någon behöver uppmuntran, omtanke eller bara något annat än räkningar i lådan. Jag tycker det är SÅ sympatiskt!! Och det blev därför ett av mina roligaste projekt. Min vän fick välja stämplar. Resten var upp till mig. Genomgående var temat vänskap. 

Först ut en liten flowerfairy. Älskar dem sen barndomen. Jag gillar kombon med texten som är från ett Tiddly inks ark. Tygdetaljer tycker jag om att ha på kort. Det blir ofta band och spets men ibland annat oxå. De här tygrosorna är svårplacerade men här som bård bakom cirkeln tyckte jag de gjorde sig bra. Hörnen är från Marianne design. Blomsterbården har jag köpt i en grupp på Facebook och har ingen aning om märket, men den är helt underbar tycker jag.
Den här stämpeln är tecknad av Mitzi Sato utgiven av Sweet Pea stamp. Blev så ledsen när de stängde igen i höstas. De hade många sagolika stämplar. Även här är det ju lite blomsterälva-känsla. Han är så söt tycker jag. Gillar hur blommorna går igen i pappret. Spetsen är egentligen dubbel, men det blir för mycket tycker jag så jag delar på den och sätter en del här och en del på nästa kort. Precis som tyg är roligt är även andra material kul att infoga i detaljer, som trä eller metall. Här blev den lilla träknappen i form av en fågel en sådan detalj.

Här är ännu en Sweet pea stämpel. (Tur att jag gick loss på några hos Micaelas ScrapIn förra året. Och är det någon som vill bli av med några, inboxa mig, jag köper gärna fler.) Här ser vi min favoritram igen Wondrous frame från Precious Marieke. Textstämpeln kommer från något gratisark som följt med ngn scraptidning. 

Apropå att man blir ledsen när favoriter lägger ner är ju Bildmålarna ett sådant exempel. De hade gärna fått fortsätta många år till!! Som tur är har jag i alla fall många godingar i min samling. Är väldigt förtjust i att använda min die från Lawn Fawn med sömmade kanter och rundade hörn. Xoxo är från Technique tuesday. Blomsterdiesen i hörnen är från Magnolia. Här har jag använt många lager underbara papper i beiget och lila. Ett av mina favoritkort så här långt under året.

Min vän blev mycket glad för leveransen! Nu måste jag skynda mig att fylla på mitt eget lager av "bra-att-ha"-kort! Tur att jag har några färdigmålade motiv på lager! 😊




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar