söndag 17 maj 2015

Mor lilla mor

Min mamma är en riktig trädgårdsentusiast och är särdeles förtjust om våren när Magnoliabuskarna blommar. Och jag gillar ju också Magnolia både i stämplar och blommor så valet av motiv till mitt morsdagskort kändes givet. 

Det är roligt att de gamla motiven av Magnolia fortfarande går att få tag på. Moas pyssel har denna "Tilda loves flowers" och många andra gamla godingar. https://moapyssel.se/sv/ovriga-magnolia-stamplar-/3107-magnolia-tilda-loves-flowers.html Jag har målat henne med distressmarkers. 


Även Joy crafts stjärnformade bård går att få tag på hos Moas pyssel, även om den var tillfälligt slut just nu när jag kollade. Cheery Lynn är märket på hörndiesen och på bannern m spets som sitter bakom motivet.

Formen som Tilda är i är Sissix Framelits Die set. Swirlstämplarna är clearstamps som jag har vunnit i den härliga FB-gruppen Kreativa Hobby Utmaningar. Detta kort var för övrigt veckans utmaning. Texten är från två YouDo ark. Det rosa pappret samt tagsen är Maja Design. Det vita med hjärtan har jag nog fått tag på lokalt i någon pappershandel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar