onsdag 6 maj 2015

Kletig kladdig skapande dag full av pepp

Idag presenterar jag en tavla som jag gjort till Veckans utmaning i en Facebookgrupp som heter Kreativa Hobby Utmaningar. Temat är klet och kladd. Sista dagen är söndag så än finns det tid för fler att delta.

Jag har använt gesso och maskar, jobbat med pearls, glitterfärg och 3Dlack allt för att skapa struktur på pappret. Använt vanliga vattenfärger och pensel och kladdat lite på fri hand oxå. 


Stämpelmotiven är målade med Promarkers och sedan stompfat ut akvarellpennor. Även sprayat med perfect pearls, glitter och twinklings h2o färger för att skapa lyster på sina ställen.




Två kvällar tog den att göra. Extremt kul och befriande att ibland inte göra ett kort som behöver följa sin struktur utan något mer fritt. 


Det kändes vågat att använda så många olika färger men jag tyckte jag ville gå åt det naiva hållet för att skapa en känsla av gränslös barnteckningslycka. 



Jag avslutade med att stämpla texter på gammalt bokpapper och klippa ut i remsor. Stansade även ut några små fjärilar av Joy dies, dekorerade med några blommor och i färgade in thickers skrev Crea diem (skapa dagen) på tavlan. Jag gillar det budskapet inte bara för att det har med kreativitet att göra utan mer för att du med ditt förhållningssätt kan skapa din egen dag oavsett vad du råkar ut för, en egenmakt alltså. I solen står det som är viktigast; älska dig själv och andra så skapas en bra grogrund för utveckling. :-) både filosofiskt och barnsligt mao! Hoppas du gillar den! 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar