tisdag 1 april 2014

Mässan skördar fortfarande frukter



Jag känner fortfarande stor inspiration efter Scrap and Pearl. Bland annat är det så roligt när produkterna man shoppat kommer till användning.

Brukar ni ha något särskilt projekt åtanke när ni shoppar eller shoppar ni bara en snygg produkt? Svaret är förstås både och. Men de här bägge stämplarna som jag köpte från Gummiapan på mässan såg jag direkt hur jag ville få in dem i ett kort.

Det första päronet såg jag framför mig hur Mimo från Bildmålarna kunde sitta fint på. Jag har stämplat päronet två gånger med maskningsteknik och även maskat in Mimo sittandes på ena päronet. Motivet är målat med Distress markers.


Ett annat fynd på mässan var bårderstämplar från Prima som jag köpte på Skaparlusten. Det var tag 3 betala för 2 och jag var mest ute efter Primas Mixed Media dolls men hittade dessa. Tror jag kommer få mer användning för dem än jag först trodde. Här har jag stämplat i svart på vitt papper och klippt efter kanten. Sedan är en blomsterbård stämplad ovanför i svag grön färg. 


Har använt en brad för att hänga upp nummerskylten. Scrap-flosset (snöret) är med på nästan varje kort. Så användbart!

Blomsterdien är från Memory Box. Sen har jag även stämplat på bakgrundspapprer. Älskar den fjärilspoststämpeln från Graphic45!


Den andra stämpeln från Gummiapan är en flygande drake.

Här ville jag göra motivet i två lager liksom. Den uppstämplade pojken är satt på 3D-kuddar. Molnpapprey är också från Gummiapan. En smal remsa som blev över från ett tidigare projekt. Älskar ju de nya papprena så bäst att inget går till spillo!!

Så här blev hela kortet. Fäste lite twine och tre rosetter som ytterligare ett snöre från en drake i kanten av pappret. Kanske onödig detalj och bättre att ha hållt det rent... Har inte bestämt mig än vad jag tycker om det! :-) Men gillar kombon av stämplar!






1 kommentar:

  1. Jättefina kort.
    Tufft med (drak)rosetterna :)
    Ha en trevlig helg.
    Lisa

    SvaraRadera