torsdag 20 mars 2014

Vide liten sover på canvas

En kompis dotter älskar sedan hon var liten vaggsången "Sov du lilla videung".

Det här är ett projekt som legat ett år och mognat i tankarna och nu fick jag verkligt flow i det med papper, tillbehör och allt. Vad härligt sånt känns!

Hittade för ett tag sen för en billig penning 15x15 små canvas och tänkte att istället för ett kort, kan man ju göra en tavla.

Stämpeln kommer från Forma hantverk och motivet är målat med Distress Markers.


Ramen runt ikring är en die från Nellie Snellen som jag satt på 3D-kuddar.

Från Skaparlusten köpte jag på Scrap and Pearl-mässan två set med formar att gjuta i, sk Silicon Molds. Det lilla biet är därifrån. Den är sedan infärgad med Distress ink pad Brushed Cordoroy. Här syns även bikupe-masken som jag duttat gesso på och strösslat lite glitter i. På andra delar är den gjord med vanlig Distress ink pad i färgen Peacock feathers. 


Med i goodiebagen från mässan fanns den söta vita rosspetsen. Den passade utmärkt till detta projekt.

Jag ville att texten skulle vara som i en medaljong. Till detta använde jag Spellbinders Floral Oval och edgade kanten med Brushed Cordoroy och lite vit Gesso om vartannat. Sedan har jag lagt ett lager med Crackle gloss på.

Pappret är inköpt på Panduro. Hörnen är oxå Nellie Snellen, samma die-set. De är oxå cracklade.


Spetsen under rosorna är jättesöt tycker jag. Den kommer från Panduros Tilda sortiment. Fjädern är en die från Joy Craft. 

Pyntade även med rosor. Faktiskt med tanke på texten; "ros och hyacinter". :-)






2 kommentarer:

  1. så ljuvlig tavla du har skapat.

    Kram Johanna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla du! <3 Den var rolig att göra!

      Radera