måndag 17 mars 2014

Upptäcka nytt är det bästa jag vet!


Var på Scrap and Pearl i lördags och hade såååå mysigt och roligt. Största vinsten därifrån är massa goa nya pysselvänner. Förstås massa inspiration. Och, guess what, en del nya produkter.Pyssloholic  är samma sak som shopoholic! :-D

Satte mig för att göra ngt enkelt som kunde bli klart under mässdagen. (Var bara där på lördagen) Köpte en stämpel från Tiddly inks på Scrapfabriken. Har spanat på dem ett tag och blev så glad att de hade dem!

Köpte även nya färger i Distress Markers. Diana och Lillian har verkligen fått mig att hålla ut i min hatkärlek till dem. Har ju sett vad andra gjort men blivit rätt missnöjd själv. Hemligheten nr 1 skulle jag säga är riktigt bra saftigt akvarellpapper! Nu börjar det ta sig tycker jag. Tackar oxå särskilt för tipsen från Diana och Pia om färgval och teknik för ansiktet. Här har jag kört Tea dye, Tattered Rose i sagd ordning utifrån och in och sedan Worn lipstick till kinderna. (Kolla gärna Dianas blogg för tutorial: Http://dianascreativeadventures.blogspot.se )

Så kanske om du oxå kämpar med pennorna är detta ett budskap: Hang in there! :-)



Upptäckte även företaget Gummiapan som lanserade en underbar kollektion papper. De har hajat det där med olika nyanser av grått och att mönster och färgkombinera. Roligt roligt! 
(Ska fota inköpen av papprena och lägga ut här imorgon)


I det här kortet blev det bara ett papper och en rätt enkel och stilren layout. Molnen, diesen från Memory Box är satta på 3D-kuddar i olika höjd för att skapa perspektiv. Och TADA ett färdigt kort!

Kortet går till en vän som behöver akut pepp! 

2 kommentarer:

  1. Det är ett såååå fint kort och stämpeln är helt underbar <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack du är så snäll och så himla bra smakråd!

      Radera