torsdag 6 mars 2014

Oh you are a darling doll!

Min systerdotter fyller år och börjar ju bli en liten tidig tonåring så pluttenuttkorten börjar kännas passé. 

Här har jag använt en Prima Mixed Media Doll målad lite sketchartat med Distresspennor. Klänningen är stämplad på papper och påklistrad, liksom hårbandet. Har accentuerat skuggorna i klänningen med distresspenna efteråt. Jag hart gjort ett halsband med hjälp av pearlmaker och en bling.

Det lila "hänget" med nyckeln och kronan är oxå en stämpel från Prima Marketing liksom texterna. Kanterna är förstås färgade med distresser.

Floral oval från Spellbinders är här använd som en doily.


Fjädrarna är från Joy Craft och kan vara årets bästa die-inköp! Love them!!Ett organzaband håller kortet stängt. Vid rosetten har jag dekorerat med en knapp. En rosett "håller ihop" fjädrarna och en charm dinglar där.


Kortet är vikt så att det får plats en chokladkaka i. :-) 

5 kommentarer:

  1. Vilket underbart alster som du har skapat, kul att det blev en så uppskattad dies

    // Carina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dina dies är alltid uppskattade! :-)

      Radera
    2. Tack glömde jag ju skriva oxå! <3

      Radera