måndag 17 mars 2014

Vår i februari

Hallå där go' bloggvänner!
Nu är det ju en bit in i mars. Så då passar det ju att göra klart ett februarialster eller vad säger ni?

Som tidigare postat fuskar jag lite inom art journaling och tolkar begreppet vitt. I februari blev jag så glad över solen och värmen att jag fick inspiration till detta alster.


Jag valde ganska dova färger pga att vårvintern ju är rätt färglös. Men lila är oxå färgen på ametist som är februaris månadssten. Ha! Det visste ni inte!

Jag skissade kvinnan på ett kollegieblock i blyerts och har sedan jobbat in lite färg med akvarellkritor och distresser. 

Sen fäste jag pappret på akvarellpapper. Sedan har jag maskat och stämplat om vartannat. Kladdat, spongat och grejat med gesso och stämplat på och målat med distresspennor. Haft kul helt enkelt. Tills jag blev.... typ bara GANSKA nöjd! :-) 

Det ska väl bli ett alster i mars oxå. Ett varje månad minst... Det vore ju en rätt kul årsbok att binda in. Här lite fler närbilder. 



För mig är det en utvecklande lek där jag prövar mina gränser för kladdigt, på fri hand, rörigt och lite operfekt. Jätteläskigt alltså! Ger mig själv en liten applåd för att jag vågar publicera. Men ni brukar ju vara så snälla! I bästa fall orkar någon vila ögonen på det en kort sekund och bli liiite inspirerad. Kanske. Eller inte. Det gör ni som ni vill liksom, jag fortsätter ändå mitt lilla träningsläger. :-)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar