lördag 26 april 2014

Journalinlägg no' 3; Ännu mera vår i luften

Det började med att jag fick för mig att utveckla mitt tecknande på fri hand. Ville även testa hur vattenlösliga kritor kändes att arbeta med. Jag blir faktiskt fortfarande barnsligt glad av just kritor.
Det blev ett par blommor på ett papper. Jaha och, tänkte jag, vad ska jag ha dem till?

Till slut bestämde jag mig för att halva arket med en påsklilja och en tulpan skulle integreras i min art journal. Det är ju ändå min nya boplats för lek, experiment och allmänt kladd och klet.

Men vad skulle jag fylla arket med i övrigt? Var ärligt talat rätt irriterad på mig själv på den planlösa placeringen av blommorna på pappret, storlek och allt. Så det blev liggande. Tills jag fick en RAK (är med i en grupp på Facebook där man skickar för att vara snäll till någon Scrapbook material, Random Act of Kindness). Den innehöll bl.a. ett ganska bjärt  och brokigt papper och en utstansad medaljongram som var fin.

Jag blev helt utmanad av pappret. Gick det att göra något snyggt med detta? Nyckeln i så fall var att dämpa pappret. Jag rev varsitt hörn av pappret och klistrade på mitt påskliljeark. Sen började jag kleta på Distresspaint, Picket Fence.
Se den behagliga skillnaden från pappret bredvid! :-)
Sedan tog jag fram distressdynor i Picked Rasberry, Scattered Straw och Peeled paint samt en vattenfast svart dyna, stämplar av alla de slag och masker och började leka. 

Jag tycker det färdiga resultatet blev ganska härligt. Den färgexplosion som jag upplever att våren är. Texterna valde jag som en hyllning till livet, nyfikenheten och kreativiteten.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar