lördag 26 april 2014

Lite påskgodis så här i efterhand

Jag har väl aldrig gjort så här många påskkort sen barndomens massproduktion för godis! Här kommer 2014 års edition.

Först ut två maskningskort. I det första har jag använt mig av en björkskogsstencil från Memory Box, som jag har maskat in bakom Tilda. Pilligt men roligt kort i Distresser. Tyckte bilden var tillräckligt detaljerad så drog ner på pyntningen av kortet för att få målningen i fokus.
Med en bit maskeringstejp utklippt till en cirkel maskades månen in. Tyvärr vet jag inte märket på den underbara häxsiluetten.

Gjorde även några mer traditionella kort med dies och pynt.

Skottkärran är från Marianne Design, fjädrarna Joy Craft, hörnen Nellie Snellen och staketet Magnolia. De små kycklingarna är från ett Tiddly Inks set. Det är väl tänkta som vanliga fåglar egentligen men tyckte de passade så sött i gult! 😉

Kvasten är en kul detalj. Det är en gräs-die från Joy Craft som jag veckat ihop och fäst på en tandpetare som jag edgat lite med Distress och lindat lite koppartråd kring vid fästet. Sedan la jag på lite Cracke accent för att få den lite styvare och mer stabil. Vann faktiskt min första korttävling som jag ställde upp i med detta kort! Wohoo!
Gjorde en lite enklare variant oxå. Vattenkannan är från samma set med dies som skottkärran. Den är ursöt tycker jag! De lila blommorna en die från Memory Box.

Här följer några andra kort i kollektionen oxå:

Stämpel från Bildmålarna. Bara så sööööt!
Stämpel från Beeswax.
Det här är en annan favorit. Här är Hängeln är satt på distanskuddar framför björkskogen. Här har jag använt hela stencilen från Memory Box och stämplat in siluetten av kaniner mellan träden. En stämpel från förra årets påskutgåva av Craft Stamper.

Avslutningsvis två plain and simple-kort med vårblommor från ett stämpelark från Slöjd-Detaljer som Tilda får sitta på.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar