fredag 27 maj 2016

Du är guld värd mamma!

Hej,
Idag bjuder jag på ett kort till mors dag på Instilas inspirationsblogg http://instila.se/info/inspirationssidan/.

Det går ganska fort och lätt att göra fina kort när man har så fina dies som finns i Instilas sortiment. Och om du skaffar dig en uppsättning med en ram-die, hörn-dies, bård-dies och blad så har du en bra uppsättning för just kortmakeri.

Jag har precis fått hem ett helt underbart block med helt otroligt vackra mönstrade papper från Instila som jag tyckte passade till det rosiga och kärleksfulla tema jag bestämt mig för. Jag ville oxå använda mina nya hjärtansblad från Crealies. Jag använde även de hjärtan som skars ut inuti diesen och la dem som stänk ovanför.

Som bård använde jag den nya fina diesen från Precious Marieke Fleur des lis. Ovalen känner ni väl igen vid det här laget? Den är oxå från Mariekes och finns äntligen hemma i sortimentet igen hos Instila. Det här märket är verkligen fantastiskt. Detaljrika och lätta att skära ut!

I hörnen har jag använt ett av de fyra hörndiesen i Oud Hollands setet från Amy design. Hemskt förtjust i dessa hörn! Textstänplarna kommer från YouDos "Du är..."-ark.



Så här blev kortet i sin helhet! Hoppas du fått lite inspiration till hur du kan kombinera dies i ditt kortmakande.

Vi hörs!

// Pyzzlot Karin


Material från Instila:
Dies:
Ram:

Textstämplar:

Papper:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar