fredag 3 juni 2016

Från en glad prick

Oj, vad mycket det finns mycket att fira så här års. Mors dag, studenter, brudpar, duktiga pedagoger. Och så helt vanliga födelsedagar förstås. 

Idag tänkte jag visa två födelsedagskort där jag gått loss på framför allt prickiga papper i Instilas sortiment.

Först ut är ett beställningskort till en liten treåring som gillar bilar.  Jag har använt runda, fyrkantiga och stjärnformer på olika sätt. Det vackra damaskmöstrade pappret i turkost har jag som vanligt hittat på en baksida av ett papper. Ursnyggt! Jag tänkte bryta av med ngt annat mönster än prickar. 

Det grönprickiga  pappret är så läckert eftersom ena sidan har vita prickar och andra sidan ljusgröna prickar. Går att kombinera dem bägge i olika delar av kortet.  Rutnätsdiesen från Precious Marieke är ett kul element att lägga i bakgrunden. Stjärnorna är urklippta från ett klippark. 

 
Andra kortet är till en 37 år äldre kollega. Här har jag skurit pappret i små kvadrater och gjort ett rutmönster i sig på kortet. Sedan har jag lackat fyrkanterna med 3D-lack, vilket blev effektfullt tycker jag. 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar