lördag 25 juni 2016

Under jordgubbsmånens glittrande sken

Hej,
När det är fullmåne vid midsommarsolståndet så kallas det jordgubbsmåne. Jag som tycker midsommar är sådär lite lagom magiskt tycker just "strawberry moon" som det kallas på engelska väcker fantasin alldeles särskilt till liv.

Och vem har sagt att ett alster i svart och grått behöver vara tråkigt. Med ett grått papper med glittriga blomstersiluetter som bas satte jag igång med min midsommarnattsdröm. 

Som ram satte jag min nya favorit i peel-off de svarta girlanderna. Jag byggde upp vackra blommor av tre lager med tygblommor. Leanne Creatiefs vackra slingrande murgröna fick bygga upp fonden till scenen. 


Sen stämplade jag den fina siluettestämpeln som jag lånat av en pysselvän. Fjärilen som jag gjutit i silkeslera fick konturerna ifyllda av Primas stämpelfärg Chalk edger som jag oxå använde för att chalka kanterna på pappret med. Kan verkligen rekommendera dessa; så lätt att jobba med! 



Sist men inte minst har jag sprayat alltihop med glimmer mist och lagt 3D lack på älvan och glittrat vingarna och några daggdroppar på bladen.
Hoppas ni fått lite inspiration till ert nästa alster! Om inte ;-) får ni kolla in http://instila.se/info/inspirationssidan/ ändå. Anethe och Susanne är två duktiga nya inspiratörer som jag precis fått sällskap av och som inspirerar mig med sina senaste inlägg.

Pyssla lugnt!
// Karin

Material från Instila:
Papper med blommor, svart och grått
Svart smal bård, peel-off
Pappersblommor, grå
Pappersblommor, vita
Chalk edger, svart

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar