söndag 26 juni 2016

Same same but different

Hej igen,
Så här under sommarmånaderna är det högsäsong för bröllop. Så jag tänkte visa upp två kort jag fått beställning på under senaste månaden där jag utgår från samma eleganta par; en die från Marianne design men där det ändå blir lite olika kort.

Det första blev så här. 


Jag visste hur brudens bukett skulle se ut, med förgätmigej och rosa och gula rosor så det var utgångspunkten i valet av papper och blommor. Hjärtat  och hörnen är dies från Cheery Lynn. 

Duvorna och den franska liljan är gjutna i silikonlera med formar från Mod Podge. Finns bland annat hos Moas Pyssel.

Bladen kring blommorna är en die av Memory Box och texten Congratulations är från Paper Smooches.

Nästa kort blev så här:
Elegant, sobert och riktiga champagnefantaster löd beställningen. Bakgrundspappret är en gammal favorit från Reprint. Det främre är från ett helt fantastiskt pappersblock jag köpt hos Instila (se morsdags kort för länk). Den vackra ramen Flowery fleur de lis från Precious Marieke. Hörnen kommer från ett set från Amy design; Oud Holland. Bägge finns hos bl.a. Instila. Fjärilen är gjuten i en av Mod Podges formar. Glasen är gjutna en form lånad från en vän. Texten xoxo är från ett set från Technique Tuesday.

Hoppas ni fått lite idéer till ert skapande!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar