torsdag 12 maj 2016

Till en som gör världen rikare

Igår var jag på en väns boksläpp på en mysig liten teater på Södermalm. Anna-Klara skriver böcker för barn i 9-12års åldern. Detta är den tredje i en serie och de två tidigare har uppskattats mycket av min systerdotter och nu ska lillasystern som kommit i bokslukaråldern få en signerad "Gunga åt söder och norr".

Men jag måste säga, efter Anna-Klaras högläsning igår att suget är stort även för mig att läsa dem, eftersom språket, spänningen och berättelsen påminner mig om min barndom när jag dök ner i Maria Gripe och Astrid Lindgren.... med en touch av Narnia. Ja jag tror att det är en rätt bra jämförelse. Länken til böckerna hittar du i slutet av inlägget. 

Såklart därför måste grattis-kortet ha ett boktema så jag passade på att inviga en av mina mini-gorjuss. Trodde de skulle vara lite pilliga att måla med PRO-markers men det var inga problem. Roligt faktiskt med ett lite mindre motiv som inte tar upp en majoritet av utrymmet på kortet. Det gjorde att mitt gamla favoritpapper från Reprint(?) med vackra ljusblå fjärilar också kom i blickfånget. I bakgrunden har jag använt papper från Maja Design Vintage Summer. 



Äntligen har jag fått hem den gulliga vimpel- bården från La-la land som jag beställde från Moas pyssel. aaaah, den kommer vara på många kort. <3


Tycker det är fint att kombinera rosor med egensnurrade pappersblommor. Tror diesen är en från Memory Box.


Bannern är en die från Lawn Fawn och texten Congratulations från Paper Smooches.


Anna-Klaras författarsida hittar du här, länken går direkt till sidan där hon samlat andras recensioner: 
http://anna-klara-mehlich.blogspot.se/p/skrivet-om-bockerna.html?m=1

På Bokus hittar du hela serien: 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar