fredag 13 maj 2016

Lyckans fjäril

Hallå kära pysselvänner,
Dags att blogga för Instila igen http://instila.se/info/inspirationssidan/Idag är temat fjärilar. Själv blir jag tveklöst lycklig av fjärilar när de dyker upp i naturen här på vårkanten. Samma sak när det dyker upp något fjärilsaktigt i pysselbutiken... Jag tror att om det skulle vara en omröstning om vilka motiv som scrappare gillade mest på stämplar, papper och dies så skulle fjärilar vinna, vad tror ni? 

Första kortet ut har jag använt mig av två papper i samma gröna ton från pappersblocket Just for You. Fjärilspappret har jag skurit som en bård och även klippt ut en av fjärilarna och limmat fast så att vingarna kan "flaxa" fritt.

Hörnen som jag har fäst fast motivet o ovalen med är från ett helt underbart set med en tulpanram och 4 hörn. Amy design är än en gång prisvärd och dekorativ.

Jag är även hemskt förtjust i mina nya blad från Crealies. En blomma i spetstyg utgör basen i blomdekorationer sen har jag byggt på med blommor och rosor.


Till dagens andra kort är det ännu en fantastisk die från Amy design som utgör basen; butterfly swirl frame! Ah! <3
Även denna gång använde jag papper ur ett pappersblock, samma mönster i en ljusare och en mörkare version. Under tygrosen sitter blad av velveteen. Den lilla tagen är från ett annat väldigt användbart dies-set från Leanne Creatif som innehåller en ram, två hörn och två tags. Toppen! Slutsatsen blir väl att med pappersblock och några dies-set kommer man långt!

Hoppas du fått lite fladdrande idéer nu till ditt nästa fjärilsprojekt. För visst är det väl så ordspråket borde formuleras; Lyckans fjäril sätter sig på den som tar sig tid att pyssla! 

På återhörande!
Pyzzlot/ Karin

Material från Instila till det gröna kortet:
Hörnen 
Bladdies
Vit pappersblomma
Tygblomma av spets (Instila har vita)
Pappersblock Just for You

Material till det rosa kortet från Instila:
Pappersblock Spring paperpack Amy design http://instila.se/papper/pappersblock/pappersblock-spring-6x6/
Fjärilsram Butterfly swirl frame 
http://instila.se/dies/ramar-horn-och-barder/butterfly-swirl-frame-dies/
Tag från Flower Frame embossing die 
http://instila.se/dies/ramar-horn-och-barder/flower-frame-embossing-dies/


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar