lördag 19 mars 2016

Två gånger trettio

Fick nyligen en beställning från en kollega på ett kort till en elegant trettioåring och plockade fram den här coola stämpeln från Tickled pink som jag nyligen lagt vantarna på i ett andra hands forum på Facebook. Papprena är från Maja Design.    Klockan en die från MarianneDesign och kugghjulsbården från MemoryBox.
Blev mycket nöjd med hur de runda formerna gick i varandra även med textstämpeln. Bandet fick jag med som bonus från en stämpelbeställning jag gjort av en tjej och såg direkt att det skulle passa perfekt till kortet jag just då höll på med. Kul när det blir sådana sammanträffanden.

En tjej på jobbet fyllde trettio samma vecka. Hon gillar My Little Ponies så motivet var givet. :-)
Här gjorde jag två lager av vitt papper i lite olika nyans. Det övre embossade jag fjärilarna på det undre debossade jag. Regnbågen är klippt på fri hand. Tyckte det blev kul att använda mönstrat papper till den och att hålla färgerna i ponnyn begränsat. Och sen de små fjärilarna...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar