torsdag 10 mars 2016

Man ska inte lägga alla ägg i samma korg

Hej!
Det lackar mot jul säger man ju. Men vad säger man om påsken?? Äggar den? Nå är den på G hursomhelst vilket betyder påskkortsproduktion. För mig är den mer sparsmakad jämfört med julen men ett par kort blir det ju. 

Det är roligt att variera sig därför har jag ovanligt nog inte använt en enda stämpel på detta kort. Däremot många olika sorters papper och ett par dies. Ett tips i detta är att tänka på dies i dess delar. Ett annat tips: Det är ofta värt att ta sig en titt på tvåsidiga pappers baksidor, ofta är de småmöstrade och den här gången var jag ute särskilt efter småprickigt till äggen som jag skar ut med ägget från påsksetet Marianne design. 



En halv oval fick utgöra korgens bas av brunt papper. Den embossade jag med en SÅ cool embossingfolder med fiskbensmönster från Docrafts som gav en perfekt flätad look i min mening. Handtaget använde jag en del av Wondrous frame, Precious Marieke. Korgen står naturligtvis i gräset, Instila har en dies som är väldigt snarlik den jag använt. Lägg märke till den lilla taggen med peel-off blomman i gult på korgen. En gullig detalj med små tags. Den är från blomstersetet från Leane Creatief, samma sak med de gula hörnen. Jag har även klippt isär ett hörn för att strö lite blommor i gräset. Tänk på att du kan använda delar av dies på det sättet. Ingen idé att fega bara rocka på med saxen. :-)

Så här blev kortet:


Önskar er nu en äggstra skön helg med mycket sol och lite påskigt pyssel!

Materialet hittar du här: 
Dies och embossing folder:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar