lördag 5 mars 2016

Hurra för trettonåringen!

Jag minns den där lilla i vagnen som glatt tjoade "mostej Kaaaajin" när hon fick syn på mig. Och som smaskade och njöt av att få äta sitt livs första våffla hemma hos oss när vi var barnvakt. Känns ju typ som i förrgår...

Nu fyller den lilla plötsligt tonåring. Gulp! Höga krav på mig själv in i skapandet. Inget pluttigt men ändå sweet... Kom på att använda den här coola raringen från Sweet pea stamps.

Hon är färglagd med distresspennor.

Jag rafsade i pappersförrådet efter härliga turkosa toner. Fyra olika papper blev det. För att matcha mönstret i pappret skar jag ut Magnolia Doo Hickey blomsterhörn. 
Kom på att man kanske inte behöver ha hörnen i kortets hörn och ramade in motivet istället.
Nyligen när jag köpte stämplar av en tjej skickade hon med flera snygga band som bonus. Det lustiga var att allihop passade perfekt till de olika kort jag hade på gång. Här hängde jag ett litet hänge i som ser ut som en ängel.
Thickersbokstäverna i vitt chalkade jag med distressfärg och gned in med glitterlim. Så här blev hela kortet. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar