fredag 18 mars 2016

Oxveckorna börjar närma sig sitt slut och man behöver inte räkna får

Äntligen helg! Vilken arbetsvecka jag har haft! Ikväll behöver jag sannerligen inte räkna får. Kanske var det den tanken som fick mig att välja motiv ikväll på påskkortet. 


Jag har klippt ut fåren från ett pappersblock från Amy Design. Sjukt pilligt men de var så söta att lyfta fram tycker jag. Textstämpeln kommer från YouDo:s vårstämpelark. Jag älskar det grönprickiga pappret i bakgrunden det passar perfekt till ett vårigt påskägg tycker jag. Min tanke var att använda flera olika gröna toner. Därför stansade jag ut en fjäril i det gräsmönstrade pappret från Amy Designs pappersblock. 
Peel-off bladen i velveteen passade oxå bra till projektet. Precis som på mitt förra påskkort använde jag blomsterhörnen från Leane Creatif och klippt isär dem som singelblommor. 

Jag har använt ett litet tårtpapper som jag vikt till en smal tårtbit och sedan klippt bort mitten (precis som när man klipper snöstjärnor). Sedan har jag dragit ihop mitten och fäst med lim. Ovanpå har jag fäst de söta blommorna och två björklöv. 

Material från Instila:
Grönprickigt

Små gröna blommor från hörndies 
http://instila.se/dies/ramar-horn-och-barder/flower-frame-embossing-dies/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar