onsdag 29 mars 2017

Våren är här: live laugh love

Hej,
Det är kallt. Det har snöat. Denna vecka tvekar våren. Det är då man måste frammana den med full kraft tänker jag! Idag åt kollegorna trotsigt pinnglass på fikat. Och som ett led i detta uppmanar jag er alla: gör vårkort nu så skrämmer vi tillsammans bort de sista resterna av vinter!!

På dagens kort har jag använt många små tekniker och material så jag sammanfattar inte det steg för steg utan mer som en lista på tips vad man kan göra:

1. Använd en mixed media platta för att skapa en cool bakgrund. Mixed media plattan funkar lite som en stämpel-platta som man färgar in tex med Oxcide Distresser. Först ett lager färg sedan har jag använt en stencil för att skapa prickar. Sen trycker man pappret mot den och skapar ett avtryck. Sedan stämplade jag Lavinia motivet på. Och stämplat fjärilar och text på och stencilen igen vid sidan om.

2. Skapa höjd och struktur på en stämpel genom att använda 3Dlack och Peel-offs.
Först har jag målat den söta körsbärskvisten med distresser. Sedan lagt på 3Dlack på blommorna och sedan adderat gyllene extra-blad 

3. Lek med OH-plast eller annan genomskinlig plast.
Jag bestämde mig för att göra ett stafflikort och ville förstärka 3Dkänslan genom att kunna se igenom. Så jag stansade ett hål och fäste oh-plast för hålet och satte på fjärilar. En stor fjäril satte jag på OHplast och klippte ut och fäste högst upp på kortet.


4. Hörn med Peel-off och strukturpasta på dies
I hörnen har jag använt Peel-odds m rutmönster. Sååååå cooola! Blomhörnen är utstansade av en ram som jag klippt till . Sen har jag smetat vit strukturpasta på dem så ser de lite mera shabby chic ut.



Hoppas du fått lite idéer!

Pyzzla lugnt!// Pyzzlot Karin

Material:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar