söndag 12 mars 2017

Tackkort med svarta inslag

Hej, idag är det bloggdags för Instila igen och det är tackkort på schemat. Det finns ju många anledningar att göra 15 tackkort men jag fick en beställning av en god vän att göra tackkort efter hennes pappas begravning så jag tänkte visa er dem.

Jag valde att göra tre olika motiv så det skulle kännas så personligt som möjligt. 


På kort nr 1 har jag använt en liljestämpel från Nellie Snellen. Sedan har jag stämplat stämpeldynan från Distress inks på OH-plast och använt en fuktig pensel och målat motivet med. Därefter har jag maskat över motivet och sedan använt Blending tool över med samma stämpeldynor. 

Sedan har jag stämplat med en skriftstämpel från YouDos ark och avslutat med "Tack" i ena hörnet. Motivet har jag fäst på en ram av mönstrat papper och fäst på kortet som är 10x10 cm.


På kort nr 2 har jag använt den runda Blending tool för att göra en sol med dynan Fossilized amber. Och sedan färgat in resten av pappret som en solnedgång med Amber och Abandoned Coral. 

Har även färgat in ett papper i samma toner som jag skurit ut en fjäder från. Sedan har jag stämplat fåglarna och  "tack". Även detta får en ram av mönstrat papper i svart.


På kort nr 3 har jag målat en solnedgång med art crayons och dragit ut det med en våtservett. I nederkant har jag stämplat en siluett av gräs. Sedan har jag skurit ut en fjäril nederkant av horisonten. Vid sidan har jag stämplat en svärm av fjärilar. Sedan har jag skurit ut en lika stor fjäril i svart som jag embossat i en embossingfolder. Den har jag fäst mot det vita kortet så att vingarna fladdrar fritt.
Nertill har jag använt pappret från det fina svartvita blocket från Papermania.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar