torsdag 10 januari 2013

Bokmärken, distresser och stämplar

Var som barn väldigt förtjust i bokmärken och har en miljard på föräldrarnas vind. Så blev glad när jag hörde på Pyssloteket att bokmärken var på väg att trenda. Så ikväll har jag lekt med bokmärken, distresser och stämplar för att få ihop det till en bild där bokmärket inte sticker ut för mycket som en blank platt blaffa i bilden.

Först färgade jag in ett vitt papper med Tim Holtzs infärgningsverktyg. sedan spreyade jag med vatten och perfect pearl. Lät det torka sedan stämplade jag på. Testade sedan distress stain picket fence för att matta ner bokmärket lite. Kletade på torkade sedan av överflödet med hushållspapper så det blev lagom transparent. Kul att experimentera!!

Korten nedan är inte klara utan bara en mock-up gjord.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar