torsdag 2 februari 2017

Sagolika landskap med akryl och kritor

Hej,
Idag vill jag visa två mixed media kort som jag gjort. Missa inte att kolla Youtube klippet så ser ni hur kortet växer fram. https://youtu.be/nBmn6rP3yPA

Jag  har använt Nellie Snellens akrylfärger. Art spray akryl spray för mixed Media. Nellie Snellens helt perfekta lättjobbade strukturpasta. Masker, dies, stämplar, papper, peeloffs och sist men inte minst Art crayons, det motsvarar vad som brukar kallas gelatos. 



Jag trodde inte jag behövde sådana för jag har ju vattenlösliga kritor men efter att ha använt dem inser jag att det här är en produkt för sig. Den är lite mjukare än vanliga kritor. Den går att sudda ut med ett finger, fuktigt eller inte, babywipes eller såklart m pensel. Den lägger sig fint ovanpå strukturpasta. Ovanpå akryl. Den är oerhört cool att använda på en mask eftersom det blir ett tjockt härligt färgpigment på pappret. Måste ju ha många färger insåg jag och beställde fler. Oerhört kul att jobba med!
Jag har använt kritan för att skapa himlen. Jag har även färgat in stämpeln med krita och sprayat på med vatten. Och stämplat på himlen för fint mönster. 
Ovanpå strukturpastan. Och färgat in med fuktigt finger. 



Så här blev korten:


Kika in på Instilas inspirationsblogg för mer inspiration: https://instila.se/info/inspirationssidan/




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar