torsdag 16 februari 2017

Färga in med distresser, maska och embossa

Hej,
Idag tänkte jag visa hur man kan använda en färgad kortbas och vitt kartongblad och transformera det till ett kort med färg, form och struktur med några enkla steg.



1. Färga in pappret med distresser 
Jag älskar de små setten med mini-distresser och de runda Blending tool. 
2. Använd en siluett av en person och skär ut. Instila har inte just denna men flera andra som oxå skulle bli läckra att använda.
3.Använd en mask och spraya med Akrylspray över del av pappret
4. Använd en vit penna för att markera vissa av dropparna. Använd en art crayon för att färga in kanterna. 

5. Skapa struktur på siluetten genom att använda embossingfolder.
6. Färga det upphöjda med Art Crayon
7. Stämpla textstämplar på kortbasen, där hålet på siluetten hamnar och embossa i vitt.
8. Fäst ihop och dekorera med textplatta, washitejp och några små Peel-off-stjärnor
Det här är nästan ett av mina favorit sätt att jobba; att förvandla det vita pappret med hjälp av distresser. Därför är jag så glad att Instila nu har tagit in distresser i sortimentet. Just nu är jag även en sucker på textstämplar. Dessa blev jag förtjust i! Ja i det här kortet fick jag verkligen kombinera både favoritprodukter och tekniker. Skapligt kul helt enkelt!

Önskar er en inspirerad helg med mycket skapande! 
//Pyzzlot Karin

Produkter:
Siluette figur dies, exempel 1 som passar från Instila: https://instila.se/forbestallning/dies/ovriga-dies/its-a-mans-world-soccer-player-dies/
Exempel 2:https://instila.se/dies/ovriga-dies/maps-family-dies/











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar