tisdag 4 oktober 2016

Lavinia lockar fram sagan ur pappret

Oj oj oj. Fortsätter vara knasigt nöjd med mitt mässbesök på https://stockholmscrapmassa.wordpress.com/ i  helgen och all shopping jag gjorde där. Unnade mig själv ett gäng Lavinia stämplar från Scraplagret. Dessutom köpte jag på mig ett par färger till från det där coola färgpulvret Aayeeda paint som Sofia stoppat i goodie-bagen från fru Limegrön. Man strör bara lite pulver på pappret. Sprutar m vatten på och ka-WHAM vilken färg-festival!! 

Jag älskar verkligen att färglägga stämplar och kortmakeriet men att det finns få processer som är så härliga som att börja med ett vitt papper och bara jobba upp det med färg och stämplar. Fullständigt förlösande fantastiskt!! 

Först började jag med mina Distress stains att färga in några områden. Sedan jobbade jag lite med mina Distress inks för att jämna ut områdena. Sist hällde jag på lite olika färger av Aayeeda paint färgpigment  och sprayade vatten över hela pappret. Sen lät jag det torka. 


Sedan började jag stämpla motiven på pappret. Det som är skönt m siluettestämplar är ju att de går att lägga lager på lager utan att man behöver använda maskningsteknik. Förutom Lavinia blandade jag in en del andra siluettestämplar jag hade. 

Hade tänkt att låta trädet vara avlövat. Men klantade mig när jag skulle stämpla ena hörnet med spindelväv och den föll ner strax ovanför trädet. Skam den som ger sig tänkte jag och började klä in trädet i löv. Jag avslutade trädet med att strö lite glittrigt grön embossingpulver och värma underifrån. Och ytterligare lite färgpigment med vattenspray. Tänk att ett misstag kan bli så bra! ;-P

Jag använde även en av mina nya Tim Holtz masker och gned lite med Distress ink över vilket skapade lite stjärnmönster.

På slutet chalkade jag in kanter och marken med svart stämpeldyna. 


Jag har ingen aning om vad jag ska använda bilden till. Men vilken underbar lek med färg och vilka sagoscener man kan skapa ned de här produkterna.


1 kommentar: