onsdag 19 oktober 2016

Gamla godingar

Ibland dyker jag ner i mina gömmor och använder gamla stämplar och gamla papper. Det är riktigt roligt!

Nu har jag två gamla vänner som fyller år så vad passar väl då bättre än att hylla historien?

Första kortet är med Inkidorosen, som förmodligen är en av mina första 20 stämplar. Kvinnan som doftar är beställd från USA innan Stampendous fanns att köpa i Sverige. Pappret är oxå köpt för länge länge sedan. Bården, hörnen och hjärtramen bakom damen samt texten är dies som jag köpt från andras gömmor. Även det ett slags återbruk.


För kort nr 2 har jag maskat ihop en gammal klassiker från Magnolia tillsammans med en scen från Make it Crafty stamps. Ett av papprena är från My minds eye, en serie som jag ofta klappar för att den är så vacker och nästan inte näns använda. Frimärket är nog från första gången jag köpte Graphic45 och blev helt förälskad. Serien hette Once upon a time...  Löven är från Lawn Fawn. Stiched. Ett av mina bästa köp!! Svamparna - bedårandefrån Cheery Lynn. 


Hittar på ett nytt ordspråk här: gamla scrapgrejer är som gamla vänner - man blir alltid glad av att träffa dem igen! :-)

Tjingeling! 
//Pyzzlot


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar