torsdag 9 januari 2014

En timme över för ett kort

Under förra året köpte jag på mig ganska många dies. Så idag tänkte jag göra ett kort med bara diecuts. Det passade extra  bra eftersom jag hade mycket kort tid till förfogande.

Äntligen var det dags att använda min nya blommiga ovala Cheery Lynn die, Polynesian sails. Oj vad nöjd jag är med det köpet! Huset, katten och molnen är från Memory Box. Gräset från Joy Craft och "Hurra" från RoxStamps. Fjärilarna är en gammal punch från Ordning och Reda (ett av mina första scrapinköp).

På slutet dekorerade jag med en rosett. Det rutiga mönstret går ju igen i bakgrunden bakom huset. Använde samma färger som i det blommiga pappret för resten av elementen. Så förutom den svarta katten och den ljusblå   rosetten är det bara gult, vitt, blått och grönt i samma nyans som i baspappret.





1 kommentar: