måndag 19 augusti 2013

Girl, you ROCK!

På det här födelsedagskortet till en musikalisk tjejkompis jobbade jag rätt mycket med att grunga ner papprena med olika stämplar och en del embossing. Tog ut en die med Spellbinders som jag sedan skar ut mitten på så att det blev som en ram, stämplade den med Tim Holtz grungestämplar och embossade i silver för att få en mer sliten look.

Rosorna är hemmagjorda med en die från Marianne Design. Brukar alltid spraya rosen lite försiktigt med vatten (beroende på hur tjockt pappret är iofs) för att kunna forma dem lite lättare när jag limmat ihop dem. Det svarta hjärtat är en die från Provo Crafts alfabets-set, som jag sedan kört genom en wellpappsvev. Det andra hjärtat är en stämpel som jag klippt ut och glasserat med UTEE. Biljetten är die och stämpel från Whimsy Raindrop Echo Designs. Den är infärgad med distress ink och sedan sprayad med vatten.

Huvudmotivet är en stämpel från Kenny K målad med Promarkers. Har även lagt lite glossy accents på stövlarna och vissa detaljer på gitarren men det är svårt att fånga 3D-effekten med kameran. Blommor och en svart knapp som sista dekoration.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar