onsdag 7 augusti 2013

Födelsedag i jordgubbens månad


Har varit ganska produktiv med kort under sommaren. Men inte hunnit lägga ut. Detta gjorde jag till min mamma när hon fyllde år i juli.

Hon har alltid gillat de engelska flower fairies och fått mig att göra de oxå. Så när jag sett att de funnits dom stämplar har köplusten infunnit dig snabbt. Denna är faktiskt en av mina favoriter.

Cardsstocken är lagd omlott och snedskuren på diagonalen så att det blir som en ficka, där jag placerat en tag. Både tagen och bården är dies från Magnolia.
Rosetten är en doily, som jag klippt ut mitten på och sedan delat på och vikt runt om som en solfjäder och fäst ihop i mitten igen. Tycker det blev en kul detalj!

Fjärilen är utklippt från ett papper och sedan lackad med 3D-lack.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar