torsdag 24 november 2016

POx4

Hej,
Bråda dagar så här års. Jag sicksackar mellan hem, jobb, gym, förskola och mataffären. Jobbar, gymmar, hämtar, lämnar, vabbar, vobbar... som tur är måste jag hinna pyssla lite oxå för mina blogginlägg för Instila http://instila.se/info/inspirationssidan/Skönt och lustfyllt mitt i allt tempo. Bra då med snabba puckar vid pysselbordet och lekfulla tekniker. Idag tänkte jag visa fyra tekniker att använda peel-offs.

1. Klipp ut
Klistra peel-off på cardstock, klipp ut och använd som dekoration. Visst blir det snyggt på den här snygga embossingfoldern?!

2. Lager på lager
Bygg till exempel ett helt fång med julstjärnor av peel-offs som du sätter lager på lager.

3. Skapa embossad effekt
Sätt många peel-off i ett mönster på vit cardstock. Måla ovanpå med akryl och toppa med ett lager Inca gold. Fyll detaljer med glitterlim och andra med 3D-lack. 

4. Stencilera medmera
Fäst ett par snöflingepeel-offs på vitt papper. Stämpla även snöflingor och använd embossingpulver i vitt. Ha på vattenbaserad färg eller spray. Torka av det embossade. Dra av peel-offs så det vita syns. Fäst ett par extra snöflingor i silver och lite paljetter.



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar